2010-09-20
 11:09:50

No.116

Godmorgon Nya Sverige!
Jag tror ingen missat Valet 2010, jag ser det som det mest intensiva val som jag varit med om. (1 dårå =p) Jag har aldrig varit inresserad av politik, men nu helt plötsligt så blev det så viktigt. Jag har de senaste dagarna googlat partier och sökt och följt! Vilket har visat sig vara himla kul med politik! Det är ju vårt land och vilka som styr vårt land det handlar om. Viktigt!

Så jag promenerade bort och röstade vid 19.00 igår. Mitt val blev såklart De blåa. Då jag anser att de står för bra saker och de saker jag även står för. Vilket parti, Jag röstade olika i landsting, kommun och regering, därav nämner jag inte vilka, bara att det är just blått.

Igårkväll då min man somnat slog jag på valvakan och följde val.se.
Intressant må jag säga. att SD kom in i regeringen är något av en flopp enligt mig. Att bli ett främlingsfientligt land är inte min grej. Sen så tycker jag att man missar en viktig del och det är ju att invandrare faktiskt arbetar och betalar för sig. De finns en anledning till att de kommit till just vårt land, och det tycker jag ändå är bra. För ska alla länder bara stänga dom ute och så får småbarn se sina föräldrar dö innan de ens fyllt 5. Hur stor chans har de att överleva...
Sen så finns det invandrare som gör allt för att förstöra, för att de egentligen inte vill vara kvar här eftersom sverige blivit så rasinriktat på sistonde, men de har inget val. Och hur kul är det att bo i ett land där man ratas. Skulle det finnas en "Gilla"-knapp hoppas jag ni tryckt gilla där.

Därför tycker jag att Rienfeldt i regeringen fyrå år till är inte dumt. Jag tycker att alla får tycka olika, men jag kan inte med mina ögon se att Röd-gröna är ett demokratiskt parti, då vi enligt dem ska leva på varandra. Då är det väl bättre att vi jobbar på att bilda nya jobb, och de som inte kan jobba, självklart att de ska få gå på bidrag, det är inte mer än rätt. Sen så finns det dom som inte vill jobba, av olika anledningar, visst, lite jävlaranamma kanske, men dom måste också klara sig månad för månad, ska vi stänga dom ute också?

Nej. Mitt gillande av detta val har änsålänge varit dubbelt.
Jag står för att jag tycker att Alliansen i ledning är super,
men att SD kommit in, jag menar, vem röstar....

De ilskna som bara gör det för att motarbeta och kanske för att de inte har en aning om vad det egentligen står för, och vad de andra partierna står för. Jag vet att det finns många därute som tycker att det är för många invandrare, men om du själv vore en av dom, hur skulle du då ha synen till sverige efter ett sådant val. Vem vill bo i ett främlingsfientligt land där gamla Nazister styr. Har vi inte passerat den tiden än?

Och Jimmy Åkesson, du som säger att Ni nu skriver politisk Historia.
Jag vill bara påminna dig om: DET GJORDE HITLER MED.


Nu hoppas jag att vi får lite ordning på Sverige!



Sugen på att kommentera? :):

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: