2010-05-27
 14:39:38

No.75

Sitter på skolan och väntar på betygssamtal! =P
Jag måste bara få berätta om min sjuka dröm som jag drömde inatt!

Jag var uppe i fjällen, med Linus och några kompisar till. Plötsligt kände jag för att åka lite bil så jag satte mig i vår sjukt stora cheva, och sa att jag skulle bli borta i någon timme eller två. Jag körde ut på stora vägen och efter några mil med bara fjäll svängde jag in på en liten skogsväg. Där parkerade jag bilen och fortsatte in till fots. Jag passerade gran efter gran och tall efter tall, tills jag såg en gul stuga, en gammal stuga, fyrkantig men med vita knutar, såg måttligt fel ut... Det var totalt kolsvart och inte en kotte där.. Men en liten eld låg och pyrde en bit ifrån, och helt plötsligt så tog det fart och började brinna som bara den, jag släckte med hjälp av snön och tyckte att det där var bra konstigt.... :/ Jag fortsatte in i skogen och kände att jag började bli trött, precis då jag skulle vända hörde jag hur det brakade till inne i skogen... EN ÄLG?!?!?! Var min första tanke såklart...


Ut ur skogen kommer en grävling, och så fort den får syn på mig så stannar den till, ställder sig på bakbenen och säger "Hej!" Kollar mig omkring för, det här kan ju inte vara sant... Men fler djur sluter sig till grävlingen, rävar, rådjur, ekorrar och möss.. Och alla pratar i munnen på varandra, och jag står som ett frågetecken. Tills jag plötsligt hör ett "MEN TYST", ifrån skogen och ut kommer det en människoliknande varelse. Hon har långt brunt hår, är mossfärgad i hyn, en lång svans, och har någon form av kläder på sig. Jag kunde ju inte låta bli att fråga "Okej, va fan har hänt här?!" Dom tittar på mig och frågar," ehm, frågan är vad du gör här?" Jag berättade min historia, som om jag känt dom där djuren som om de vore mina egna vänner.. Trollflickan, Flinga(?) berättar att dom bor här, djupt inne i skogen, och det var tydligen dom som bodde i den gula stugan då ägarna inte var där. (Jag vet, det är en störd dröm) Det hela slutar med att jag blir värsta tjenis med djuren och trollet men måste slutligen bege mig tillbaks till bilen. Men vi bestämmer att vi skulle ses mitt på dagen dan där på. Så jag följer mina steg tillbaka till bilen och djuren förljer med och vinkar hejdå.

Dagen därpå, åker jag, linus och gänget med, för dom trodde ju inte det jag sa, så vi åkte samma väg tillbaka till skogen, går in och vi hittar mina fotspår, men ingen annans? Dom var ju där igår? jag såg dom ju!! Följer mina fotspår, förbi det gula huset och Linus frågar "Vars är elden?" hm.. ingen eld... vi fortsätter in i skogen, där vi slutligen stannade, där det fanns massvis av spår, men bara mina... Jag ser en ekorre sitta i en glänta, smyger mig fram och viskar "Hallå" Ekorren piper till och skuttar in i skogen.. Där står jag nu i skogen, med hela mitt gäng bakom mig, och igårkväll var jag ju supersäker på att jag sett pratande djur och ett troll och känner mig måttligt dum... vi går tillbaka till bilen och det blir en tyst hemfärd innan alla brister ut i skratt och säger att det är en dröm, och sen vaknar jag....
HAHAH! Min humor... LOL!



Sugen på att kommentera? :):

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: