2010-05-10
 18:18:25

No.57

Här är något jag skrev på min gamla blogg, under kategorin, words-in-my-♥


Ett par hundra år sen delade Benjamin Franklin ut hemligheten till hans framgång för världen.
Aldrig lämna det till i morgon, sade han, som du kan göra idag.
Detta är mannen som upptäckte elektriciteten.
Du tror att fler skulle lyssna på vad han hade att säga bara därför va?

Jag vet inte varför vi sätter saker och ting åt sidan, men om jag skulle gissa,
måste jag säga att det har mycket att göra med rädsla.
Rädsla för att misslyckas, rädsla för avvisande,
ibland har rädslan bara att göra med ett beslut,
eftersom du inte vet om det är rätt eller fel?
Vad händer om du gör ett misstag du inte kan ångra?
Den tidiga fågeln fångar masken. Den som tvekar är förlorad.
Vi kan inte låtsas att vi inte fått höra det.
Vi har alla hört ordspråk, hörda av filosoferna och poeterna,
hört av våra farföräldrar som varnar oss om att inte slösa med tid,
hör att poeterna uppmanar oss att ta vara på dagen.

Där måste vi fortfarande se till oss själva. Vi måste göra våra egna misstag.
Vi måste lära oss våra egna lektioner. Vi måste sopa dagens möjligheter
under morgondagens matta tills vi inte längre klarar av det.
Tills vi slutligen själva förstår vad Benjamin Franklin egentligen menade.
Att kunskap är bättre än undrande, att vakna är bättre än att sova,
och även de största misslyckanden, även det värsta,

slår skiten ur att aldrig ens försöka.




Sugen på att kommentera? :):

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: