2010-05-10
 18:11:27

No.56


För ett tag sen satt jag och funderade lite på det här med att förlåta människor. Och just att förlåta människor som sårat en så jävelusens mycket, det är oerhört starkt, det ger oss förmågan att gå vidare i livet istället för att bittert stå kvar och stampa på samma punkt år ut och år in. Och gräva i sanden efter ingenting.


Jag köper att man kanske inte kan förlåta allt som alla gjort i en handvändning, men med tiden mår man bättre av att försöka lägga det förflutna bakom sig. Vi kan inte ändra på det som hänt men vi kan hitta nya vägar som gör att vi bearbetar det och lär oss att leva med det. Det förflutna bär vi alltid med oss, grejjen är att inte låta det påverka vår framtid.


Jag har nog förlåtit alla människor som gjort mig illa, behandlat mig som skit, svikit och tagit saker av mig osv, inte nödvändigtvis tagit i hand och så, det finns trots allt människor jag har valt att sortera bort ur mitt liv av olika skäl men jag låter inte det dom gjort mig påverka vart jag är på väg idag, i morgon, om ett år. Den mest smärtsamma och längst pågående av mina upplevelser förlät jag efter att blivit sårad så många gånger, men det gjorde att jag kunde fortsätta med mitt liv utan att längre bli påverkad av just det förflutna. Jag har till och med förlåtit människor som egentligen inte förtjänade det, men å andra sidan, dom är tvungna att leva med sig själva varendaste dag vilket jag givetvis numera slipper och det är straff nog kan jag tänka.


Så vad jag egentligen ville säga var att ni bör hitta kraften i er själva att faktiskt förlåta er omgivning, det är både för er och dom ni inte kommer att kunna gå vidare med på grund av er historia ihop. Det finns ju dom människor som sårat dig, svikit dig så djupt att du verkligen inte kan fortsätta träffa den människan och för att fullständigt kunna förlåta en sådan människa är att släppa den människans hand, gå vidare med ens liv.



Skapa din egen verklighet med dom du behöver i din närhet. Resten? Lägg inte ner ditt liv på någon som du vet gör dig illa, du mår inte bra av det i längden!



Sugen på att kommentera? :):

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: