2010-04-28
 19:58:32

No.34

Plastic is not fantastic!

Jag kollade runt på aftonbladet och på lite olika bloggar som relaterade till plastikoperationer. Att man uppmanar ungdomar och unga att göra ingrepp som bröstinplantat, fettsugningar och käk och kindbensoperationer, det tycker jag är sjukt. Först och främst, finns det någon människa som seriöst tror att ha silikoninplantat, kindbensinlägg och silikonläppar, är bra för kroppen, vi blir nog utsatta för kemikalier i den värld vi lever i idag.

Och sen, ungdomar, 14-15åringar vill börja operera sig, då man är 14 så växer man! Det gör man ända till man är 20, och det finns en anledning till att vissa kliniker har 20års gräns, för att kroppen kan till exempel stöta ifrån sig de silikoninlägg du lagt in och brösten ändrar sin form och ännu värre, du får inflamationer eller reagerar på silikonet.


Läpparna då? Först och främst, dessa läppar är inte mjuka, jag har själv känt på några =P De är stenhårda och uppsvullna ett bra tag, men såklart mjuknar dom ju mer silikonet går ur. Men just det, att de går ur så förs det ju in i kroppen. Och även där kan man råka ut för att inte tåla och då får man väldiga problem med allergiska utslag!

Kindben, ska se mjuka ut och passa in i ansiktets form, även där har jag kännt, och man känner att det är något som inte passar in, men det känns som vanligt ben!

Med det här så vill jag säga Plastic is not fantastic!
Drömmer killar om bröst som det ut som spända och hårda bowlingklot,
drömmer dom om läppar som är större än ens ansikte,
kindben som sticker ut för mycket, 5kg foundation,
så smala tjejer att man ser revben osv.

Jag tycker att det är sjuka ideal vi har! Men tyvärr så faller vi alla i samma fälla, bara för att vi tror att vi inte duger som vi är. Och jag hatar dagens ideal av hur man ska vara, både tjejer och killar! Vad har hänt med världen?

Jag vet att det är ett gäng tjejer som läser min blogg som har dessa funderingar, och snälla ni! Ni är små, söta och ni borde verkligen inse att det är inte plast som gör en fin, du har en personlighet, och det är den man går efter!

Om du inte har smink på dig på stan en dag, det är ingen som kollar snett på dig! Jag lovar, oftast så märker man ingen skillnad. Jag var som sagt ledare på ett konfirmationsläger i helgen, vi skulle gjuta av våra ansikten och tjejerna blev som galna då de fick höra att de inte kunde ha smink på sig, de sprang snabbt till sina rum och tog bort allt utom mascaran, och ville knappt visa sig då de kom tillbaka, någon höll händerna för ansikten, någon drog tröjan över handen och hade den över munnen, någon kollade ner. Själv såg jag ingen skillnad på dom.

Så. Börja tänk efter.. Behöver du verkligen?


J o n a s

/Svar/ hahah vilken tur :D



PUBLICERAT: 2010-04-29, 08:56:19 | URL: http://transan.blogg.se/

Sugen på att kommentera? :):

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: