2010-06-09
 22:31:43

No.83

Om ungefär en och en halv timme är det den 10:e juni år 2010. En dag som jag längtat efter så länge nu. Det är min studentdag! Det är Hedbergska skolans Studenter 2010 som ska springa ut ur skolans stora portar och ut på trappen. Det är äntligen vår tur!

Jag kan verkligen inte smälta det! Det känns underbart och sorgligt på samma gång. Skönt att slippa alla läxor, men tråkigt att inte träffa alla människor och lärarna varje dag. Jag kommer att sakna skolan och stämningen där såklart. Jag kommer att sakna allt egentligen, för det är en trygghet att gå till skolan. Man vet vad man ska göra varje dag. Nu börjar otryggheten och det verkliga livet som alla tjatar om...

Jag har packat allting. Är ren och len. Drickan är fixad. Alla kläder är valda. Finns inget som kan stoppa mig nu. Jag vill bara att jag ska somna och vakna till en ny morgon.

Är så förväntansfull inför champagnefrukosten, guldtrofén, flaket, min och linus mottagning. Att träffa alla som kommer för min skull.


Tack till Hedbergska skolans gymnasium och till alla andra goa göbbar!
Nu ska jag sussa, i alla fall försöka.



Sugen på att kommentera? :):

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: