2010-06-07
 16:27:58

No.79

klubbor blir cigaretter.
de oskyldiga blir till slampor.
läxor hamnar i papperskorgen.
kvarsittning blir avstängning.
läsk blir vodka.
cyklar blir moppar.
pussar blir sex.
kommer du ihåg när att vara hög betydde att man hade mycket fart på gungan?
att skydda sig betydde att ha hjälm på sig?
när det värsta killar kunde göra va att ge en baciller?
pappas axlar var det bästa stället på jorden och mamma var ens hjälte.
dina värsta fiender var dina syskon.
krig var bara en lek.
den enda drogen du visste om var värktabletter.
den värsta känslan var när man skrapade knäna, och hejdå betydde bara "vi ses i morgon"


och vi längtade efter att få växa upp?


Idag är det tre dagar tills jag tar studenten! Tre dagar kvar innan jag förväntas stå på egna ben, förväntas vara vuxen och nu ska jag utbilda mig och snart bilda familj, jag ska vara framgångsrik och ha åtminstonde ett sommarjobb.

Men trots det så står jag här utan allt det där, utan en plan och ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv. Jag vet att jag har ett extrajobb tillsvidare och att jag har ett boende. Men jag saknar en plan, och hur ska man göra upp en plan om man inte har några mål?

Visst, mål har jag och drömmar, men inte är det dags för dom redan nu? Jag är ju bara 20 år gammal, har nyss tagit steget från att vara tonåring och nu ska jag helt plötsligt vara vuxen. Det känns konstigt. Mycket märkligt. Skolan har ju trots jobbiga perioder varit en säker plats, jag har ju spenderat 14 år i skolan, det är ju min livstid hittills. Och nu helt plötsligt så har jag inte sommarlov längre? Jag har inga påsklov, inga sportlov eller jullov... Ingen skola som börjar i augusti.

Men nu har jag mina tre dagar kvar, och dom tre dagarna blir nog de bästa! Jag börjar redan ikväll med mys med klassen! Så vi hörs vidare fans.



Sugen på att kommentera? :):

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: