2010-07-21
 00:43:37

No.96


Det här inlägget tänkte jag tillägna Linus.
Av fyra anledningar som jag kommer förklara.

1. Hans dator var otacksam.
2. Han har hemsk musiksmak.
3. Han kan ej handskas med sårtvätt.
4. Han är den enda.
 
1. Hans dator var otacksam.
Jag tyckte att hans laptop såg hungrig ut och matade den med hallon. Den tyckte inte om det.
Det gjorde inte jag heller eftersom att det i själva verket var så här:
Frysta hallon i en fryspåse som vi skulle värma och äta tillsammans med glass! Yummie! Men vi kom inte så långt. linus skulle lägga sig och jag kom ju på att hallonen låg kvar i min väska, skulle lägga dom i frysen men kom till datarummet. Lade dom längt in till väggen för att fixa en sak på datorn, jag glömde dom.. Och när jag väl skulle lyfta påsen så var det ju inte fryst längre... Jag nöp tag och hoppsan, edt var ett hål i påsen... Och hoppsan igen, allt ligger nu ovanpå linus bärbara. Ooops *Panik*

Det var det som hände, och idag har vi pensionerat den och köpt en fin ny liten pärla! Jag har lovat Linus att inte mata den!  

2. Han har hemsk musiksmak.
Detta är vad jag får dras med i bilen. Denna låt. 24/7. I en bil utan bas. 

Åh, jag har skavsår i öronen. och appropå skavsår så går vi raskt över till nästa punkt i dagordningen.

3. Han kan ej handskas med sårtvätt.
Nu är det nämligen så att mina älskade nya platåkilklackar har skadat mig på ett brutalt sätt, något ännu brutalare var då linus kom med sårtvätten i högsta hugg. Jag gick i dessa skor en dag och det visade sig att jag fick skavsår på benen, (högre skaft) satte på plåster och dagarna gick, ikväl då jag duschade såg jag att plåstrena höll på att lossna. Så jag röck lite snitsigt bort dom, vilket inte var en bra idé. Sårskorpa och allt vad som fanns dr under följde ju med. Kvar fanns två öppna köttsår. Aj så in i helvete då jag fick tvål och vatten i såret. Linus tyckte jag skulle lufta det ett tag och sen tvätta och lägga nå kompressor på. Så jag luftade. Och det sved exakt hela tiden.. Tillslut bad jag om plåster. Då kommer han med sårtvätten i högsta hugg. det var också ett aj så in i helvete, nästan aj aj så inte i helvete. Och sen visade det sig att det fanns inga plåster eller kompressorer som kunde passa mina fina köttsår. Så, jag kan inte sova eftersom jag riskerar att både bloda och vara ner sängen. Balle.



4. Han är den enda.
Trots dagens incidenter så är det inte han som gjort något fel, det är bara han som får ta smällen. För egentligen så är han ju världens bästa. Han var cool-lugn då jag berättade om hallonmatandet. Han bytte låt efter att mina rådjursögon satte klorna i honom. Han tvättade med vördighet mina sår( fast där våldade han faktisk) och var uppe lite längre för att se till att det inte gjorde allt för ont! 

 Jag tror på att man kan leva med en person hela sitt liv, att man kan hitta denna någon som får alla andra att blekna – föralltid. Att man kan hitta någon som får en att aldrig vilja leta efter någon annan.

Jag hoppas den personen är denna snubbe som jag just nu håller hand med.

Hoppa börda, hörs.


Ett litet ps. Grattis Rasmus på 14 årsdagen!



Sugen på att kommentera? :):

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: